info@mojemjestoeu.ba

ESEJ




ESEJ

Radionica za pisanje eseja ima za cilj unaprijediti učeničke sklonosti ka pisanju kvalitetnog eseja, koji je jedna od zahtjevnijih formi izražavanja s obzirom da podrazumijeva izrađen stil pisanja, logičko zaključivanje te prezentiranje vlastitih analiza. Izražavanje vlastitih misli i ideja podrazumijeva i uvažavanje univerzalnih vrijednosti, drukčijih stavova i zabranu poticanja mržnje i netrepeljivosti prema drugom i drukčijem.  Svako ima pravo na vlastito izražavanje, ali bez vrijeđanja prava drugih.

                                                                                    Više fotografija s radionica pogledajte OVDJE.

Profesori odnosno voditelji radionica su imali slobodu u osmišljavanju radionice, tako je, primjera radi, radionica u Mostaru otpočela pozdravljanjem na jezicima Evropske unije od strane nekoliko učenika, a nastavila se razgovorom o Evropskoj uniji, značaju pisanja različitih književnih formi.  Na početku su citirani i stihovi Mehmedalije Maka Dizdara iz pjesme „Zapis o zemlji“, a na stolovima bile su postavljene zastave zemalja Evropske unije.

Učenici su mogli naučiti kako se piše esej, pjesma, pismo, razglednica, hutba kao dio religijskog stila, molba, žalba, te kako bi trebala izgledati jedna TV-emisija koja govori o Evropskoj uniji.  U drugom dijelu radionice pisanja eseja, učenici su praktično pripremali radove na zadane teme. Prije praktičnog dijela, učenici su dobili primjere pisanja eseja, pjesme, pisma, razglednice, hutbe, molbe, žalbe i slično, što im je olakšalo da svoje zadatke izvrše što bolje. Uz to su dobili i uputstva šta bi trebao sadržavati jedan motivacioni rad.  Učenici su radove pripremali u grupama.  U trećem dijelu radionice učenici su prezentovali svoje radove.  

Tako su tokom radionice nastali: pjesma o Evropskoj uniji, razglednice na kojima su napisane poruke vršnjacima u zemljama Evropske unije, molba za prijem u Evropsku uniju, hutba koja govori o mladima i njihovom putu ka Evropskoj uniji.  Uz to, nastao je i video-zapis dvoje učenika koji su uradili intervju o Evropskoj uniji i zašto biti dijelom EU-a, a to je bio dio rada kroz koji su učenici pokazali kako pripremiti jednu TV-emisiju.